onsdag 18 februari 2009

Helt utan anmärkning

Idag har jag besiktigat bilen. Av nån konstig anledning så är det jag som gör det med alla våra bilar.
Jag tycker inte om att besiktiga bilar, men jag är tjej och får igenom dem enklare...
Så förr fick jag även besiktiga faderns bil...i kort kjol, för säkerhets skull....
Jag har t om gjort en processkarta i hur man enklast besiktigar bilar, iklädd kjol... De som har gjort processkartor vet hur det funkar.
Här nedan är den fina bilen som killen på besiktningen sa. -Den har i alla fall snygg färg, sa jag....


Igår kväll stickade jag en mössa till "Bygglov" i marinblått Polar från Järbo.
I dag tog jag med garn till jobbet och halva nästa mössa är klar. Det går så fort...
Drops mönster 85-5 är ett användbart mönster.
Det blir nog några mössor till för jag har flera färger som kommer att räcka till det....

För att bli starka ska vi äta fiskpinnar, potatis och stuvad spenat. Undrar om det finns nån unge nu för tiden som vet vem Karl-Alfred är....?

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar om jag skulle döpa om dig till senaste modellen av svensk kvalitet stickmaskin H. Mössorna är jätte fina och halsduken med!

Jo, att besikta bilen.... har absolut inte lust att utsätta mig för det. Det får maken sköta eftersom han är lung och adrenalinet rinner inte till hos honom så lätt. Kram T.