torsdag 1 april 2010

Kallt om öronen?

Ikväll smäller det. I alla fall i Göteborgstrakten smäller man påsksmällare...Här har jag ingen riktig koll...
Men det är dags för årets flygtur. Frågan är om det räcker med höckle eller om man ska ta mössa med öronlappar...Någon som sett prognosen?
Jag är allergisk mot katter så idag fick jag förslag på alternativ på kvasten istället för katt, så kanske får. När jag frågade varför får och inte t ex hund, blev bara svaret att det var en större utmaning med får. Så vem vet; kanske sitter det ett får på min kvast...Den som lever får se!

Här är några bilder på mitt påskpynt, eller lite grann av det i alla fall.
I riset hänger de virkade kycklingarna, de hamnade visst på baksidan.
Och här är kycklingarna i gröngräset. Det växte riktigt ordentligt, kanske skulle ha klippt det innan de flyttade dit?
Nu ska det bli skönt att få vara ledig lite mer än en vanlig helg. Det har varit lite mycket denna veckan.
Igår var jag ute med kollegor och åt gott och pratade mycket, så när jag väl kom hem somnade jag i soffan... Kul fru! Men då var jag mest trött efter makens Örebro-besök, när han kom hem så himla sent och jag inte sov så bra...
Hoppas nu bara att vi får besök av riktigt många små påskkärringar så allt godis som jag köpt går åt innan jag och sonen äter upp det. Jag VET att jag inte ska äta godis, men försök själva med en stor skål med 2 kg godis i! Och det är i alla fall påsk...!

2 kommentarer:

maja sa...

klart man ska unna sig lite godis när det är påsk....eller???
Jag tror inte mössmönstret finns på nätet jag har köpt den det är ett mönster från Marks &kattens och jag tror inte deras mönster finns att få gratis, inte alla, i alla fall

Anette sa...

Det är väl självklart att man ska ha med ett får. Då har du ju tillgång till ull och kan sticka även på Blåkulla:)
Skönt att det bara inte var jag som köpte så mycket godis, men jag har redan lagt en hel del i frysen för kommande begär.
ha en trevlig påsk! //anette