onsdag 21 april 2010

Snöväder-nu?!

Ibland är man glad att man är sjuk, eller i alla fall gladare än man varit om man varit tvungen att gå ut i rikligt snöfall...
Nu är jag både sjuk och var tvungen att gå ut i rikligt snöfall....
Nu har det snurrat i huvudet sen i söndags morse. Jag börjar tröttna på karusell-känslan, så jag ringde sjukvårds upplysningen. Det verkar som min självdiagnos stämmer ganska bra; Jag har kristall-sjukan. Mina kristaller, och då pratar vi inte om de eventuella som kan dingla i öronen, utan de som befinner sig i balansgången i örat, är i klump någonstans där de inte borde vara...
Jag fick en tid på närakuten, på gångavstånd, så jag tog mig dit gående.
Doktorn hade några kontrollsaker som han gjorde, bland annat skulle jag blunda och peka på näsan. Denna näsa satt ovanligt nära, för att inte säga i, munnen, fn...Jag prickade alltså inte rätt...Men men...Jag har en näsa i alla fall, om man nu ska vara glad för något. Jag ska vila och ta det lugnt. Men jag har tröttnat på att bara ligga raklång i soffan och kolla på repriser hela dagen, så jag satte igång en lagom krävande stickning. Ulrica har gjort en fin sjal, som jag funderat på förut, men inte kommit igång med...
En Baktus blir det, i ett merino-angora handfärgat garn, som av en händelse, råkade vara grönt.
Som en röd tråd, eller kanske rättare sagt en grön tråd visar jag det garn som jag köpte i Lerdalaboden i Jönköping i helgen...Kanske måste söka för grön starr, eller nåt...
Som om det inte skulle räcka med grönt, så har jag beställt ett hg till av Babyalpaca från Svalan, som jag stickat Citronen i, men som jag tycker är för liten. Därav köpet av mer garn.
Nu måste jag vila lite, det är jobbigt att skriva...

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Stackars dig, det är så jobbigt med yrsel! Hoppas du blir bättre, kram!!

Hugomamma sa...

Tack för den kramen!