måndag 5 april 2010

Vilket bakslag!

Jag har precis vaknat och skulle bara titta ut lite...
SNÖN VRÄKER NER.....
Igår hade vi minst 13,5 plusgrader, krokusarna var uppe och nosade på solen, snön har smält bort, utom på baksidan, som ligger i skugga och har ca 50 cm snötäcke.
Jag planerade att sätta mig på balkongen och sola och när jag var ute med grannen på promenad, tog jag av mig den tunna jackan jag hade på mig.
Och nu vräker snön ner... Är det nån som inte fattat att det är VÅR??!!
Nåväl, jag kommer inte att gå ut idag, då.
Vi hade tänkt att byta till sommardäck, men det blir det inget med, trots att tiden för byte är nedkortat med 14 dagar. Det kan ju komma vinterväglag tydligen ett tag till....
Men det tråkigaste är väl att jag inte vill åka till Lyran för en första lilla vårfika på deras balkong med utsikt över Mälaren.
Det är ju vinter igen.....
Igår, när jag hade min ensamma mamman-tiden, läste jag denna bok: Hjärtats mörker, av Jonas Moström. En bok som stäcklästes. Jag hade visserligen påbörjat den på morgonen, men när kvällen var slut, var även boken slut.
Detta var tydligen hans tredje bok, men min första, men det var inget problem att hänga med vilka personerna var. Jag ska leta efter hans andra böcker för jag gillade hans stil. Allt utspelas runt Sundsvall, där vi var i somras.
Men nu vet jag inte vilken bok jag ska ta idag...Ska se vad som ligger och väntar i bokhyllan.
Men jag ska också försöka att få klart mitt hemliga projekt. Det är inte så mycket kvar, så det är ingen omöjlighet, om man inte ska gå ut idag.

Inga kommentarer: