tisdag 24 augusti 2010

Hjälpsändning

Påsen som hänger på dörren till mitt rum är full.
Där lägger jag allt som ska till Hjälpstickan.
Jag har tydligen snöat in på tvärstickade sjalar, det finns 4 st, en mössa, en virkad sjal och ett par sockor.
Kanske någon som håller värmen i höst och vinter...
Jag tror att jag kommer iväg i morgon och lämnar det till "Litet nystan" på Söder. Då kan jag passa på att köpa garn och virka en sjal som fanns i det där häftet från Allers...Som av en händelse...Kanske kommer jag alltså att använda en stor sjal i höst. Eller så ligger den i nästa påse till Hjälpstickan. Den som lever får se.
Det sista garnet från Exklusiva sjalgarnsklubben kom idag. Turkos angoragarn. Jag trodde att jag hade beställt grönt, men den här färgen var rätt ok... Vet ännu inte vad jag ska sticka av det. Kanske får det ligga till sig lite...

2 kommentarer:

Pysselmaja sa...

Jag har tittat i din blogg och sett vilka fina saker du gör. Vad är Hjälpstickan? Kan inte så mycket om saker än eftersom jag är en ny bloggare.

Hugomamma sa...

Se svar i dagens inlägg. Det är ju inte så konstigt att man inte kan allt...Men det är bra att fråga!