torsdag 5 augusti 2010

Inte vad man tror

Idag är det sol, precis så där som tidigare i sommar, om man bortser från de två senaste veckorna...
När jag kom hem, förberedde sonen och jag arraksbollar genom att blanda ihop alla ingredienser. Sen ställde vi allt i kylskåpet för att det skulle stelna lite.
Sen åkte vi och badade, sonen och jag. Vi åkte bara till Gömmaren och tog bara ett dopp. hemma väntade maken och matlagningen.
Innan maten blev klar, satte jag igång att rulla små kulor och sen rulla dem i chokladströssel.
Det är alltså arracksbollar och inte någon torkad älgspillning eller liknande.

Muminmamman kommer och beklagar sig lite senare för det där gipset hon betalade dyrt för. Kanske några glas rosévin kan muntra upp henne. Eller i alla ge henne en till uppblåsbar kudde att vila den skadade armen på. Både trevligt och praktiskt, nästan ett kinderägg...

I morse var jag trött efter gårdagens garnsafari med Maja. Vi hade så trevligt att vi har bestämt oss för att träffas igen, kanske i en annan stad.

6 kommentarer:

maja sa...

klart vi ska träffas SNART igen,jag tror inte vi behöver vara på offentilg plats heller, nu vet alla vad vi går för :)

Gipstrollet sa...

Mina komplimanger till er trevliga altan, nu med tak! Det var mysigt att sitta ute och byta dålig-mor-tips tills man knappt såg varann... Ser fram emot söndag, med arraksbollar och egen kudde!

Hugomamma sa...

Du kanske kan få två kuddar då....men visst hade vi trevligt även om jag är trött idag. ;-)

gipstrollet sa...

ja, det är ju inte alla förunnat med en lååång sjukskrivning;-) även om vi väcktes kl 7 i morse av två vilsna, ryska städerskor (nej, de skulle inte till oss, tyvärr). Tur att man kunde somna om ända tills vi väcktes av att svärmor ringde vid tio...

Hugomamma sa...

Varför lät ni dem inte städa först och sen talade om att de kommit fel?
Nästa gång kristallerna krånglar, kan du åka inlines, så är vi hemma samtidigt. Hoppas bara att det är åkbart väder då... ;-)

Gipstrollet sa...

Ja kom också på det, senare... jag har väl ludd inne i skallen oxå, inte bara det varma, sköna, som kliar under gipset! Förreaten så har jag ju fyra veckor kvar, hade inte du något lämpligt tak att ramla ifrån ;-) ?