lördag 18 februari 2012

Ibland så...

Idag har gjort sådana där saker som jag drar mig för att göra. Av ren lathet....
Jag har blockat en sjal, som jag stickade när jag var sjuk för någon vecka sedan. Den blir jättestor men hålig.
Efter denna sjal ligger det bara två till på kö till blockning.
Sedan har jag planterat om ledsna krukväxter eller som vi säger i Göteborg, träd.
En stor ledsen "De tolv apostlarna" delades på. En novemberkaktus som stod i den lägenhet jag köpte -88, som fått följa med i exilen men som inte fått ny kruka sedan dess, fick idag en ny kruka, mycket större. Vi fick ta till hammare för att slå bort den gamla lerkrukan. Kanske skulle ha gjort detta för länge sedan.
Men jag har inte stickat på fem dagar.
Har jag tappat gnistan?
Är jag fortfarande sjuk?
Eller är det så enkelt att jag inte riktigt vet vad jag ska sticka...?
Jag har ju alltid de förhatliga vantarna som är påbörjade för fjärde gången, men som inte är riktigt lockande ändå. Kanske för att jag vet att jag måste leta efter ett nystan till...
Jag vet inte om det blir Syfestival i morgon. Först skulle jag gå med tre andra, nu kanske jag ska gå själv eller med Muminmamma om de hinner klart med dotterns rum eller om hon bara vill rymma....
Jag vet inte om jag är så sugen heller.
Det är ju inte så att jag har brist på garn, men det är ju alltid trevligt med inspiration. Men inspiration brukar kosta en hel del pengar. Åtminstone min.
Återkommer i morgon om det blev något.

2 kommentarer:

maja sa...

Jag hade en tolvapostlar förut som växte och blev stor jag delade den flera gånger och gav bort men helt plötslig dog alla. det där med inspiration kan hamna i en riktiga svackor ibland, men låt det bero snart kommer den tillbaka.

Hugomamma sa...

Mina apostlar var blöta om fötterna samt hade en gammal plastkruka sprängd om fötterna....
Lite inspiration har kommit tillbaka och en mössa är klar och en halsduk påbörjad.