onsdag 21 mars 2012

Finns nu i en exilgöteborgares hem




Sonen ringde lycklig till mig, när jag satt på tåget hem: Det finns Åkes Hönökaka på Hemköp i Huddinge!
Han ville att jag skulle gå dit och köpa en paket.
Jag forskade inte närmare i hur han kunde veta detta, då han har eget bankkort och jag kan kolla saldot....
Jag gjorde i alla fall som sonen ville och kom hem med erövringen, visserligen den mindre storleken, men ändock Hönökaka! Och storleken har ju ingen betydelse....
Idag är jag lite wild and crazy, jag har öppnat balkongdörren och stängt av elementen. Känn på den du!!! Någon som kan utmana detta?!
Det är vår, och jag som stickar halsdukar på löpande band... De får la ligga till sig till hösten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det bara kalvkorven som saknas för att tillvaron ska bli helt perfekt eller?
//Moster

Hugomamma sa...

Precis så! Men den finns att köpa på ICA Maxi i Solna, där maken brukar handla lunch...