tisdag 27 mars 2012

Kanske inte rätt i tiden...

När jag stickat klart min Inspira Cowl, hade jag en hel del garn kvar på nystanet Fame Trend.
Vad göra?
Jag har en hel hög av påbörjade nystan.
Detta var det ganska mycket kvar på, så det skulle räcka till något ordentligt.
En halsduk, som kanske är närmare två meter.
Den går i som man kan se i lila toner.
Passar bra i min lilla påse till Hjälpstickan, för att överlämnas i höst. Det är nog försent för halsdukar nu, när det är så varmt ute. Åtminstone på dagen....
Som man kan se bakom halsduken, så är det ganska dött ute. Inga blommor som ploppar upp i någon rabatt.
Det finns så många andra rabatter att ploppa upp ur. Jag ser gärna på dessa andra, så slipper jag ta hand om egna.
När jag cyklar hem, finns det ett hörna som ligger i solen, där det är fullt av lila och gula krokusar och snödroppar. Jag blir riktigt glad när jag ser blommorna.

2 kommentarer:

Elenor sa...

Snygg halsduk!

Hugomamma sa...

Tack för det! Riktiga pelenor-färger.....