söndag 29 april 2012

Årets första




...utehängda tvätt finns just nu på vår översta balkong. Det är sol och den måste utnyttjas.
Jag har tvättat av båda balkongernas golv så nu återstår det endast att sy gardin och tvätta fönster för att vi ska kunna njuta av våren.
Just tvättningen av fönster känns angeläget, då man annars kan tro att det är konstant dimma ute. Det vore ju synd att missa en soldag för en sådan sak.

Sonen är på sitt första besök på Gröna Lund, både första föräldrafria och första för året.
Vad jag vet har han satt i sig donuts med toffeesås och cocacola. Urk!!! Hoppas han inte kräks på sina kläder!

Maken och jag talar inte alltid samma språk.
När jag i morse frågade vad han och hans far hade för planer idag, svarade han: - inget speciellt.
- Vad innebär det? frågade jag.
- Vi ska gå på fotboll i eftermiddag. Djurgården spelar.
( ingen av dem håller på detta lag)
- Hur ska vi göra med middagsmat och grillning? frågade jag.
- Det blir inte idag, blev svaret.
Så inget speciellt innebär en ensamdag för mig och inte den mat som vi hade planerat.
Då kan man undra vad det hade inneburit om de hade planerat något.
Jag hade svarat att jag hade tänkt si eller så. Inte inget speciellt....
Män är från Mars och kvinnor från Venus....

Inga kommentarer: