söndag 1 april 2012

Någon som blivit lurad idag?

Jag lovade en bild härom dagen på sjalen som jag påbörjat. Här kommer den.
Sjalen heter Pyttipanna och mönstret kommer från Garnomera och finns i länken.
Mönstret ger flera länkar, men de finns i högerkanten efter varandra. Det pågår även en tävling på hennes blogg med fina priser.
Man stickar uddspetsen först och sen plockas det upp maskor för själva sjalen efter det och stickas med förkortade varv. Ja, läs själva...
Jag stickar med stickor 4.5, rundsticka 80 cm i metall.
Garnet är Regia Hand-dye-effect inköpt på Liberty i London för två år sedan. Det är gröna toner, men det kan man knappt se. Jag gillar inte iPhone färgförvrängning!
Idag har vi varit och handlat några saker. En rullgardin till sonen på IKEA. Lämpligt nog hittade jag en ny tygsax...
En påskpresent till sonen och sedan mat. Inte speciellt upphetsande, men trevligt att komma hemifrån för en stund.
Jag hittade några krokusar som jag satte i min fina såsskål. Kanske ska leta efter lite trassel och lägga på lökarna, så man slipper att se dem.

Åter till aprilskämten. Jag gillade GPs med vindkraftverk vid Lilla Bommen för att försörja spårvagnar och intressenter med el. Man kunde t om köpa teckningsrätt och få gratis årskort på kollektivtrafik. Skulle vara intressant att få veta om någon nappade på erbjudandet.
Sent igår kväll såg vi också Netonnets skämt. Helt ok, det med!

Inga kommentarer: