söndag 22 april 2012

Mumsigt gott






Igår köpte jag jordgubbar när vi var och handlade.
Egentligen gillar jag inte att köpa jordgubbar när det inte är säsong för svenska gubbar, men gjorde ett undantag.
Dessa jordgubbar var väldigt goda!
Kanske blev jag inspirerad av Hanna & Amandas middag på Aftonbladet TV, där de marinerade jordgubbar.
Det gjorde inte jag för de var så vansinnigt smakfulla, att jag inte kunde förmå mig.
Istället mumsade jag i mig, inte alla, men ganska många.
Det känns nästan lite somrigt....Men man behöver bara kasta en blick ut, så inser man att man är lurad.
Nåväl, inte svinkallt, men gråtrist.
Japp, gårdagens påbörjade stickning är en pyttipanna, som ska ges bort till vän som behöver muntras upp.
Kanske ska jag ta mg upp till min sysmaskin och sy den där köksgardinen, som jag köpte tyg till för ett tag sedan. Om inte M lockar iväg mig till garnaffär i ett köpcenter ganska nära...
Man är väl flexibel?!

2 kommentarer:

Agneta sa...

inte svenska antar jag

http://theswedishcorner.com/

Hugomamma sa...

Vet inte, har inte pratat med dem...