måndag 16 juli 2012

Jag kan inte veta allt




Jag har ett eget rum för alla mina pysselsaker.
Jag vet att det är avundsvärt.
Jag vet också hur mycket saker jag kan få in i det rummet.
Jag vet även att det finns saker som jag köpt. Och glömt bort...
Jag har känt en längtan efter att göra pärlarmband ett tag.
Jag köpte ett armband från Pilgrim på båten, med silverhjärtan på lite grövre resårtråd.
Hemma gick jag fram till min kasthylla där alla mina trådrullar är förvarade och letade fram resårtråden.
Den var från innan min exil i Stockholm började, alltså innan -96.
Jag drog ut en stump och tråden gick av, gammal och torr.
I lördags förmådde jag maken att ta mig till närmaste Panduro, i Skärholmen.
Där gick jag lös på rean och hittade en massa pärlor. Dock var det inte rea på gummitråden, men den skulle jag ha ändå.
De hade bara grövsta storlek, men den köptes.
Igår gick jag lös på alla pärlor i burkar. Sedan kom jag på att jag varit ordentlig och köpt en väska med fack för alla pärlsaker.



I denna välsorterade väska fanns även två,2, rullar med tunnare gummitråd. Precis sådan jag ville ha, men som inte fanns på Panduro....
Jag vet att jag kanske har för mycket saker, men det är ganska spännande att öppna en låda och hitta saker man glömt bort att man köpt.



Så här ser det ut just nu på mitt bord.



Och de här gjorde jag igår...
Idag är det sol, så då är det stickning ute som gäller.

Inga kommentarer: