onsdag 6 mars 2013

Det hjälper att klaga




Jag var tvungen, att mot min vilja, tillbringa nästan 2 timmar i Borlänge, på vägen hem från Falun förrförra helgen.
Nu har jag fått viss kompensation för detta med återbetalning av biljetten, 401 kronor. För tristessen fick jag inte betalt, men så får det väl vara.
Men jag måste säga att det var lätt att klaga och snabbt behandlat, det är klart ett stort plus.
Kanske väljer jag att frivilligt åka till Borlänge, men då vill jag bestämma tid och dag själv, inte när Tågkompaniet tycker att det passar.
Jag vet, att man inte kan rå för att tåg går sönder, men det var inte roligt för det...
Jag har gjort ett snabbt besök i Borlänge och Kupolen för 17 år sedan....
Ikväll virkar jag mig vidare på koftan.
Min make har köpt ny telefon, så honom kan man inte prata med på någon vecka. Han är lycklig...

Inga kommentarer: