torsdag 24 oktober 2013

Mössa




Igår när jag kom hem efter middagen med Jenny, satte jag mig i soffan som vanligt.
Och stickade, som vanligt.
Men nu en mössa.
Garn: Big Delight från Drops. 51 gram.
Mönster: 96 m, stickor 5. 2 r 2 a i 15.5 cm. Minska varannan rätparti, sticka tillbaka. Minska andra rätpartiet. Sticka 3 varv. Minska varannat avigt parti. Sticka tillbaka, minska nästa aviga parti. Sticka 3 varv.
Sticka ihop 2 och 2, rätt v tillbaka. Sticka ihop 2 och 2, dra av garnet och igenom resterande m. Sy ihop.


Idag provade jag ett par skinnbyxor på Kapp-Ahl. Mina ben kom inte i dem.
Då gick jag till Lindex och provade en svart kappa. 20% på ytterkläder, så eftersom jag tjänade 1600 kr på skinnbyxorna kunde jag använda de pengarna till kappan. Kvinnlig ekonomi.
Jag är nöjd med kappan. Måste bara sticka ny sjal. Något att ta med på resan till Dublin.
Måste leta i lådorna...,

Inga kommentarer: