lördag 19 oktober 2013

Två till




Jag gillade de kragarna som jag stickade till vännen Helena för någon vecka sedan.
Det går fort. Det blir snyggt. Och det är ett skönt garn.
En ska jag spara och en ska ges bort. Till vem är ej bestämt än...


Maken och jag tog oss till Södertälje som omväxling....
En fika på Kafé Tratten vid kyrkan först för att fylla på energi.


Södertälje är en fin liten stad. Den ligger en halvtimme bort med bil.
Jag hittade för första gången på vääääldigt länge stövlar som gick över mina kraftiga vader. Det är klart att de inte är lika kraftiga som tidigare, men ändå kraftigare än normala ben.
Med mycket hjälp från personalen provade jag friskt ett stort antal stövlar. Och kom hem med ett par svarta med liten klack. Lycka!!!
Hittade även nya skor för powerwalking. Rea 298kr.
Nu ska det bakas potatis med röror. Gott....

Inga kommentarer: