måndag 7 juli 2014

Ny sjal klar

Jag fick min sista leverans från Stickaboo garnklubb. 
Ingen färg jag gillar eller passar i så jag kallade dem för fula. 
Väninnan Kicki tyckte de var fina, så jag stickade en sjal till henne, som jag överlämnade idag. 
Mönster: mitt gamla vanliga inget speciella alls.
Garn: se ovan 250 gram
Sticka: 5.5 rundsticka i bambu.
Jag cyklade till henne efter jobbet och fick en titt på det nya köket och trevligt snicksnack under markisen med en kall cola.
Det är varmt idag. Man behöver inte åka bort för värmen men för miljöombytet..
Sonen skrev att sallad var gott! Det är en kombination som inte är vanlig, son och god sallad... 
Igår morse gick maken och jag på morgonpromenad förbi betande hästar. 
Nästan mitt inne i Huddinge C.

2 kommentarer:

maja sa...

Det var väl bra att garnet kom till nytta och inte blev skåpvärmare. Den blev riktigt snygg.

Hugomamma sa...

Ja, den blev riktigt bra, men inte till mig. Jag är alltid glad om allt kommer till nytta och kan jag glädja nån med en sjal, så är det en bonus.