söndag 11 januari 2015

Det går framåt

I onsdags var det dags för vardag igen. Både skönt och oskönt på samma gång.
Första lunchen blev sushi, som omväxling till all julmat man fått i sig den senaste tiden.


Innan jul fick jag ett presentkort av min förra arbetsgivare som avskedsgåva efter 13.5 år. Det gällde på Åhléns. I torsdags tog jag mig till Åhléns city efter jobbet.
Jag funderade på någon minnessak, det blev en klocka.
DKNY i roséfärg. Både trendig och klassisk på en och samma gång.


I lördags åkte vi och handlade på förmiddagen eftersom prognosen sa snö till eftermiddagen och det var då skidor på tv.
Vi hade precis kommit hem när snön och Egon drog in över Huddinge.


Idag bakade jag lite rågbröd. Det var ett tag sedan senaste baket, så nu var det dags igen.
Lunchmacka med philadelfiaost och kallrökt lax och ett litet glas rosé. Inte illa när det ska klättras i slalombacken, med skidor. Ja, inte jag utan Tour de skideltagarna...


Så här blev det...


Jag startade en Ærmling i början på veckan och den första är nu klar.


Så här blev den.
Och nästa är också påbörjad.


Inte så kul att sticka eftersom det är långa raka stycken, men den går ganska fort att göra. Bara en massa trådar att fästa på ärmen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad blir det för färg på nästa?