måndag 26 januari 2015

Några klara

I måndags var jag på sjukhuset hela dagen med sonen.
När man bara sitter och väntar hinner man mycket. Jag hann sticka en cowl.
Mönster: Clairiere cowl, mönster på ravelry. Com
Garn: 50 g Drops Angora-tweed
Stickor: 5.0 rundsticka 40 cm.


Sedan har jag stickat en gladhalsduk.
Mönster: 4 varv rätstickning, 5 m r i var sida och 40 m slätstickning i mitten. Sticka så långt garnet räcker. 4 varv rätstickning i slutet.
Garn: enfärgat brandgult sockgarn 44 g. Drops Delight 50 g, totalt 94 g.
Stickor: 3.5 raka stickor


I söndags bakade jag rågsurdegsbröd. Jättegott men det tog tid.


Vi köpte ett vitrinskåp i lördags som maken satte ihop i söndags.
Det tog kanske 40 minuter tills...


.... det var fullt och allt inte fick plats. Men det mesta finns i skåpet och så finns tre fulla byrålådor också.


Nu kan jag däremot se vad som finns i stashen. Och så är det vackert med färger.

Inga kommentarer: