söndag 30 augusti 2015

Lunka på, lunka på

Istället för att sticka klart min Ravello, startar jag en Pebble beach shawl i Lucca Finos merinogarn.


Om man tror att jag hade en kväll i min ensamhet i veckan, så tror man rätt. Ingen sport på min tv. Jag är queen över fjärrkontrollerna.


Lite kvalitetstid fick jag och maken i torsdags. Med skoskav tog jag mig till Gallerian och väntade på mannen i mitt liv.
Vi gick till Stories och åt smörrebröd med räkor och ett glas gott rosé. Trevligt!


Av en av mina sektioner på jobbet fick jag rosa bubbel och ljuvliga blommor.


I gengäld bjöd jag på fika med chokladtårtor och bulle. Här är det restfika nästa dag.


Igår var det fortfarande sommar och vi tog bilen till Gåsvik med Edblads utförsäljning.


Det här följde med mig hem. Ett halsband i rosé och två ringar, varav den översta passar det armband jag fick i present.


Hungriga kom vi till Norrtälje. Där hittade vi Café Hörnet. Maken är smart och tar räksmörgås eftersom han vet att jag inte orkar med mina kantarellcrepes.


Det var skördefest i parken.





Nu är min Durkslagssjal klar.
Mönster: Durkslag, design Maria S, garnomera. Finns gratis på hennes blogg och på ravelry.com
Garn: ullgarn med paljetter, 133 g. Räckte inte hela mönstret men blev stor ändå.
Stickor: rundsticka 5, 80 cm i trä.
Denna ska flytta till min väninna Emma, som ska gå på bröllop.

Inga kommentarer: