söndag 23 augusti 2015

Ny vecka, nytt jobb

I måndags åkte jag efter jobbet och tog en stelkrampsspruta. Maken möter mig vid Odenplan och vi går genom stan.
Vi är lite hungriga, så lagom till Drottninghof slinker vi in och äter god mat.



Sen åker vi hem.


Hemma har pionerna jag fick på mitt kalas, börjat blomma.


I onsdags började jag på min nya sektion. Samma arbetsgivare men nya arbetsuppgifter. Och utsikt. Bällsta ån glittrar i solen.


För att hålla kvar semesterkänslan, åkte vi till Nynäshamn i lördags.
Solen sken och det var sommarvarmt.


Vi åt räkmacka på Nynäs rökeri. Ett glas vitt vin till och semestern kunde anas.


Jag gick ut tidigt på söndagsmorgonen med mina stavar. Första gången på väldigt länge, så det blev en lagom lång tur. Känns i hela kroppen...


Jag stickade klart min Garnomeras durkslag. Garnet tog slut innan mönstret.
Mönster: Garnomeras durkslag, mönster finns på hennes blogg.
Garn: vitt ullgarn med paljetter, från Hemtex, 133 g.
Stickor: rundsticka 5, 80 cm.


Min gamla fina röda Monark har gjort sitt. Platt slitet däck med lösa ekrar. Inget man tar sig till tåget på... En ny fin treväxlad skönhet fick jag cykla hem från Kungens kurva.


En påse mjöl blev lantbröd med surdeg. Väldigt gott och lätt att göra.



Inga kommentarer: