lördag 5 september 2009

I höstsolen

Det luktade saft på vår balkong, trots att jag sköljt ur sjalen att par gånger och det kom ingen färg i vattnet...Här är den i alla fall uppnålad för att torka i en någorlunda bra form.
Igår när jag var på hemväg, missade jag ett tåg och hade då 15 minuter tills nästa...Ganska lagom tid att ta sig till Pressbyrån i övre hallen på centralen och botanisera i deras tidningshyllor. Jag fick med mig denna tidning; Kreativ stickning. Det är Allt om handarbetes speciella stickbilaga.
Jag var lite sugen på höststickning och det finns några saker jag troligtvis kommer att göra inom kort...Gillade en axelvärmare eller vad de kallade saken för och en basker.
Får se vad det blir och när det blir....
Annars har lördagen hittills varit väldigt lugn och skön. Suttit i solen och påbörjat muddarna. Har nu kommit till flätstickningen.
Jag skulle bara gå upp på övervåningen och leta reda på flätstickan, men jag har fastnat bland alla bloggar...
Sonen har bakat en kardemummakaka, alldeles själv. Han är stolt och jag är stolt...
Jag kom aldrig iväg på stickcafé, men det kommer fler....

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Sockerfri saft? *skrattar*