tisdag 29 september 2009

I väntans tider

Ja, inte sådan väntans tider utan bara väntan....På beställda böcker.
Sonen håller på att anlägga en modelljärnväg.
Jag och sonen cyklade till biblioteket förra veckan och lånade böcker.
Det var inga roliga eller användbara böcker, tyckte sonen.
Sonen ville köpa.
Han fick i uppdrag att kolla var det var billigast och vilka böcker som han ville ha.
Böckerna beställdes från Bokus.com. Böckerna har inte kommit än...
Sonen och jag är i väntans tider på böcker som kommer....
Jag hittade av en händelse nämligen två böcker till mig också, när vi ändå beställde.
Klassisk stickning och väldigt virkat.
Jag vill ha dessa böcker nu!!!!!
Sen kan jag erkänna att jag, av en händelse till, beställde en annan bok senare i veckan efter att ha läst en blog, Boutique knits. Men när kan väntas dyka upp kan man bara drömma om...

Annars stickas det en himla massa hål i sjalen som sakta men säkert växer på längden.
Men hur lång ska man sticka???
Ska man kunna lägga den dubbel runt halsen och sticka in ändarna och att det ändå hänger ner en bit? Eller ska man sno den två varv runt halsen och sen är det bra???
Jag är på ca 150 cm nu, men garnet räcker säkert till 50 cm till...Men är det för långt?
Många frågor och då är det bara en sjal...

2 kommentarer:

maja sa...

sticka allt garn så blir det bra, det är härligt med långa sjalar.

Hugomamma sa...

Nu är jag på 175 cm...Och än finns det garn kvar.
Det får nog bli som Maja föreslog; sticka upp allt garn. Vad ska jag annars göra med ett litet nystan????