måndag 28 september 2009

Upp och ner, ner och upp

Nu när det bara är ca 50 cm kvar på min Swiss cheese shawl, ska bli 150 cm, funderar jag på om jag ska testa på att sticka strumpor från tårna och upp.
Jag har aldrig gjort detta, men är nyfiken.
Blir det bättre passform?
Blir hälen bättre?
Eller är det bara ett sätt, om man har begränsat med garn, få dem så långa som möjligt...?
Testa kan man ju alltid göra, jag har ju gott om garn.
Sonen verkar behöva nya raggsockor och även jag är i behov av ett par, gärna lite längre så jag kan ha dem på jobbet där det verkar vara kallt inne.
Här finns i alla fall ett mönster som jag bara hört gott om....

Igår fick jag gjort såna där tråkiga saker, som att sy i knappar i den lavendelblå koftan, sortera papper på skrivbordet och slänga saker som jag inte behöver längre. När det väl är gjort känns det befriande...
Men det fattas fortfarande en knapp till koftan, T, men jag får väl hålla mig tills jag ändå ska till Farsta....
Nu ska jag sticka på min sjal så jag kan ta nästa projekt. Men sen.... är det kanske dags för cirkelkoftan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej1 Jag har stickat sockor fr. tån och uppåt. Det var kul men i slutänadan är det roligaste att sticka normalt. Jag använde Barbros beskrivning http://www.wermland.nu/Stickning/Sock2.htm och sedan kollade jag på Ravelry. Egentligen var det olika beskrivningarna på Ravelry bäst.
Min cheese sjal kommer efter din!!!!!! Jag har annat också att sticka så som 6 par strumpor till Amerika. Kram T