onsdag 14 mars 2012

Det här med att vara uppkopplad jämt

I morse läste jag i tidningen om det här med att vara uppkopplad hela tiden.
När man har en smart telefon kan man blogga, twittra och uppdatera sin status på facebook...Säkert kan man göra fler saker.
Man bloggar, twittrar och uppdaterar sin facebook, men man ringer inte med telefonen, längre.
Jag märkte det när jag spelade wordfeud konstant i 3-4 månader. Jag hade nästan ingen vanlig kontakt med vissa vänner, för man visste ju att den andre levde så länge man la ett nytt ord.
Nu har jag inte spelat på en dryg månad och jag saknar det inte, men fortfarande är det dåligt med samtal från vissa vänner, trots att inga nya ord kommer....
Jag är inte heller med på facebook, bara bloggar och twittrar. Bloggen är det väl daglig uppdatering på, men twitter bara vid lust eller behov och då som mest i Melodifestivalsammanhang. Ok, då kan det bli 10-15 st...
Jag ringde min svärmor under dagen och fick då frågan om jag var sjuk, eftersom jag inte hade bloggat under gårdagen.
-Nej, jag kände inte för det, bara...Hade ingen inspiration...Och jag är inte sjuk.
Så koppla ner alla måsten och ring era vänner!

Jag ringde en väninna igår, kära M och vi har precis varit ute och promenerat en långpromenad. Det är ljust och soligt och man blir lite glad av det. Och så kan man avhandla viktiga saker.

Inga kommentarer: