lördag 24 mars 2012

Lämnande och hämtande

I morse klockan 6 hämtade vi sonens kompis och körde in till centralen i stan, därifrån skulle klassen  åka buss till Romme utanför Borlänge och åka skidor.
Kvart i sju var jag hemma i min säng igen.
Ingen trafik gör det ganska skönt att köra i staden.
När vi vaknat till liv igen, åkte maken och jag och lämnade in två stora påsar med kläder som kanske får nytt liv i någon annans garderob, genom Erikshjälpen i Masmo. En jättepåse med sällskapsspel som vi sorterat ut, följde också med.
Det känns så bra att lämna sakerna vidare.
Vidare till olika affärer för att hämta hem nya saker, som present till min fader som fyller år nästa vecka.
Brodern som fyller år idag har jag i alla fall kommit ihåg att gratta.
På Plantagen hittade jag denna roliga kruka i plast. Jag köpte två stycken som man kan stapla på varandra.
Jag gillar ju som bekant grönt, speciellt denna ljusgröna färgen.
Det ska bli så fint ute, när jag får tummen ur att köpa några blommor. Det får bli en annan dag.
Mat och cykellås inhandlades på annan plats.

Inga kommentarer: