lördag 17 mars 2012

Vilket språk förstår tonårssöner?

Idag hade vi återigen bestämt att sonen skulle klippa håret, vet ej för vilken gång....
Jag började tjata i julas, då jag började tycka att hans hår behövde klippas.
Det är inte långt, men det är mycket. Han har liksom jag miljoner tunna hårstrån, som behöver klippas ur.
Vi hade bestämt att han efter karaten skulle äta lunch och efter det gå ner till centrum och klippa sig.
Sedan blev det ett tag efter lunch och sedan blev det försent...
Så sonen har fortfarande en hjälm med tjockt hår.
Han kommer inte frysa om huvudet, om man ska tänka positivt....
Så idag, istället för att gå till centrum och klippa sonen, ligger vi, maken och jag, i varsin soffa och ser på skidor, stickar och sover i lagom doser.
Ett trevligt samtal med Bubbis som ska på bio i afton, gör att jag kanske ska försöka få något att hända i mitt liv.
En annan dag, får det ske....
Nästa lördag ska sonen åka skidor i Romme, då kanske jag och maken kan komma på bio...Man kan planera så får man se....
Men stickningen flyter på och är snart klar. Jag har minskat maskor för halsen, så kanske kan den bli klar i kväll eller i morgon.

3 kommentarer:

maja sa...

så ni ska inte med till Romme. Annars hade ni kunnat stanna till innan och fått en fika här

maja sa...

tunikan finns hos marks &kattens senaste mönster.

Hugomamma sa...

Det hade varit trevligt med hembesök, men sonen åker buss med klassen...
Jag ska nog kolla efter det.