torsdag 30 augusti 2012

Grönt guld




Jag har lagt in gurka, det gjorde jag i söndags.
Nu har jag lagt gurkan på burkar. Många burkar.
Några är till presenter och några ska ätas upp här.
Men oavsett vem som ska äta den känner jag mig rik.
Tänk vad gott med leverpastej och gurka...
Annars är jag bara trött.
Somnar ovaggad i soffan varje kväll. Stickar ingenting. Orkar inte...
Maken är borta i dagarna tre, kick-off i Stenungsund. Sedan är han trött när han kommer hem.
Sonen är förkyld för första men inte sista gången denna terminen.
Hemma med feber. Det gör mig inte piggare....
Men kanske, bara kanske blir det fint väder i helgen så man kan få lite sol igen. Då kanske jag blir piggare.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Duktigt gjort med alla gurkburkar!

Hugomamma sa...

Det är lite tantvarning på mig, men det spelar
ingen roll....