måndag 8 april 2013

Ny bok i väskan

Nu är jag klar med den förra boken, Glasklart, av Karin Wahlberg. Den var verkligen bra, tycker jag, spännande till sista sidan.
I morse norpade jag med mig en ny bok, Gideons ring, av Carin Gerhardsen.
Den ingår i serien om Hammarby-morden. Allt utspelar sig på Söder, Hammarby med omnejd.
Också den spännande, redan från första sidorna är jag fast.
Igår kväll sydde jag ihop den gröna tröjan. Nu väntar blockning, antingen den långsamma varianten, dvs blötläggning och uppnålning på matta, eller så kör jag rally-varianten, dvs pressa med blöta handdukar. Det lutar nog åt rally-varianten. Jag är ju lite otålig av mig samt att jag tycker att det är svårt att nåla den så den blir bra. Nästan bättre då att pressa och ta på sig den med en gång...
Bild kommer senare.

Inga kommentarer: