söndag 28 april 2013

Rainbow special




Nu är de nästan klara, bara resår som ska träs in i midjekanten.
Mönster: Rainbow special, dropsmönster Babydrops 21-28.
Storlek 68/74, 6-9 månader.
Garn: Sirmione från Lidl, 75% ull, 25% akryl. 79 gram.
Stickor: strumpstickor och rundsticka 2.5 , 40 cm.
Ganska kul att sticka, men jag tror att jag är nöjd efter detta paret. Om jag sticka fler byxor får det vara på grövre stickor...
Nu håller jag på med en mörkblå kofta till samma brorson. Idag har jag stickat båda ärmarna, så jag närmar mig slutet även där.
Sedan ska jag....
En skön dag annars som startade vid 6.45 med promenad lyssnandes på stick with us- podden. Drygt 4 km i ensamhet. Kvalitetstid. Tvätta lite, sticka lite och läsa några bloggar innan resten av familjen vaknar.
Sonen har startat sin Grönan-säsong idag och väntas hem efter stängningstid i kväll.
Maken och jag tar det lugnt idag och njuter av ledigheten.

Inga kommentarer: