tisdag 30 april 2013

Utflykt idag igen


Vet inte varför jag vaknar tidigt, trots att jag är ledig... Nåja, jag kom ut och promenerade 6.15 och tillbaka igen 35 minuter senare...



Drygt 4 km mellan hem och hem.
Lite kallt var det...
Vi skickade iväg sonen till skolan, gjorde oss i ordning och åkte på utflykt.
Utflykten idag gick mot Gustavsberg, precis som förra valborg...



Vi hittade vad vi sökte, en mindre stekpanna. En liten kniv och pensel följe också med hem.
Vi gick till andra änden av huset, där Gerbera.cc huserar med sitt fina porslin.
4 gräddkannor i olika färger samt 2 halsband får följa med därifrån. Och lakritskolor... Goda!
Nu är det dags för fika!



Som vanligt, när vi är i dessa trakter försöker vi fika här hos Systrarna Delselius.



Vi delar på smörgås och brioche, maken och jag. Väldigt gott!
På väg tillbaka stannar vi till vid Brisak och hittar lite olika saker som gör livet lättare som uppläggningsfat i papp, flugskydd för mat (paraplysak som ställs över maten) och en vattentunna.
Förresten; brorsonens kofta är klar och väntar nu på knappar. Det betyder att jag kan börja på min isländska kofta inom kort...
Och jag har läst ut min bok.

3 kommentarer:

Muminmamman sa...

Brasa i kväll?

Hugomamma sa...

Nope! För kallt...

maja sa...

Gustavsberg var det länge sedan jag var i.