söndag 25 januari 2009

Hjälpstickans tävling

Jag har en massa garn som jag inte vetat vad jag ska göra av. När jag surfade runt bland bloggar hittade jag till Hjälpstickans blogg.
Hjälpstickan är en tjej som heter Ulrica som startat en insamling av stickade saker som skänks till Stockholms Stadsmission. Företrädesvis ska man sticka till herrar...Man kan antingen lämna in sina alster i utvalda garnaffärer eller skicka direkt till Ulrica.
Under november- december har jag stickat en massa mössor och halsdukar mm och jag är hur nöjd som helst med att bli av med garn och samtidigt göra en insats där det behövs på hemmaplan.
Men nu har i alla fall Hjälpstickan en tävling där man ska gissa hur många saker som kommit in och överlämnats till Stadsmissionen. Och idag är sista dagen för gissningar. Hur spännande som helst!

Senare idag är det dags för skidskolan för snorige sonen. Tur att det finns chans för fika...för mamma och pappa alltså. :-)

Min egen ullkofta som jag visat innan är klar med ett framstycke och att halvt bakstycke. Kanske kan jag blir klar ikväll...Plötsligt var det roligt igen att sticka på koftan och då går det undan i 190....

Inga kommentarer: