tisdag 20 januari 2009

Ny pendeltågs-bok

Ny vecka ny bok.
Denna gång åter en deckare; Viveca Sten: I de lugnaste vatten....
Jag har precis börjat, i morse, men den är fängslande.
I dag var det blötsnö, inte alls kul!
Jag var på Huddinge sjukhus för den vanliga sprutan mot katt, hyposens...
Det bästa med denna spruta, förutom att jag kommer att tåla pälsdjur, är att man måste sitta en halvtimme för att se så man inte får en allergisk reaktion. Då kan man läsa utan att bli störd eller få dåligt samvete för att man inte gör nåt nyttigt.
Inte för att jag kan komma på så många nyttigare saker än att läsa, men i alla fall...

I går blev det inte så mycket stickat, men det kanske kan ändras idag.
Jag har kommit en bit på min vita ulltröja, ca 15 cm och då stickar man alla stycken tillsammans...
Men kanske det är dags att börja på ett par strumpor till Agneta....

Inga kommentarer: