lördag 24 januari 2009

Regnet det bara faller ner....

Man skulle kunna tro att man var i Borås, så blött är det..... :-)
Jag ringde till min svärmor i Borås och ville tala om att jag börjat blogga och då säger hon: Jag vet det. TUR att jag inte skrivit nåt....



Vi har varit på jakt efter assietter då jag har tröttnat på mina glasassietter som jag haft sen jag flyttade hemifrån 1986! Hur kul är de???! Inte kul alls. Och så äntligen fick jag med maken på denna idén att köpa nytt. Iväg till IKEA, precis som alla andra...Det blev även nya tallrikar, både djupa och flata och små glasskålar, och nu nya assietter. De nya är även de i glas, men grönt. Både maken och jag älskar grönt, så beslutet var enkelt.

Det är skönt att lägga sig i soffan när man väl kommit hem från Kurvan. Semla i varm mjölk, te och lite skidskytte. En stickning till det och lördagen är perfekt.
Senare i kväll får vi besök av Karin och hennes son Johan. Han har varit med i en riks-omfattande matematiktävling i Vallentuna. Det var ett tag sen vi träffades så det ska bli kul. Säkert blir det lite chips och ABBA-singstar.....

Inga kommentarer: