söndag 17 maj 2009

Ja, vi elsker dette landet

Bild från aftonbladet.se
I´m in love with a fairytale....
Heja Norge! Inte illa att sätta poängrekord. Dessutom poäng från alla länder.
Men jag tycker inte att Sverige floppade; vi kom ju till final. Och har gjort det alla år som det funnits deltävlingar.
Heja Sverige och Malena som hade snyggaste numret igår kväll.

Idag har vi varit och köpt plankor. Ett ofta förekommande "nöje" i dessa tider.
Det som är underbart när det gäller plankor, är alla dessa Drive-in ställen, så man slipper släpa långa plankor och bräder genom en hel affär för att sen lasta på bilen.
Vi tog en gammal väg hem genom Glömsta-skogen. Åkte då förbi Café Nytorp vid Källbrinks idrottsplats.
Sol och öppet fikaställe= trevlig söndagslunch. Åkte bara hem och lastade av bräder och hämtade upp sonen.
Vad ska man välja?
Nygjorda pastejmackor till mamma och pappa och kärleksmums till sonen, som är allergisk mot nyttigheter.
En kopp te till mig och kaffe till maken. Sockerdricka till sockertrollet, så var alla nöjda.


Idag har jag planterat hänglobelia i blomlådan på framsidan. Hoppas bara att de inte bränns bort där. Jag ser framför mig ett blått hav av blommor som hänger över kanten. Om det blir så, kommer det på bild senare.
Nu ska det läsas i solen, så länge det går...



Inga kommentarer: