lördag 23 maj 2009

Var ska vi sova i natt?

I går kväll tog Honungsfällan av Unni Lindell slut. För att bryta deckardominansen väljer jag nu att läsa Kicki & Lasse av Peter Kihlgård. Jag har inte läst nåt av honom förut, men hittade boken på bokrean, så det är inte så mycket att förlora. Nu tror jag att jag kan komma igenom den utan större problem. Den är heller inte så stor så den passar på pendeltåget på måndag, om den inte är utläst.
Regn idag igen, fast det lovades minimalt med väta. Ikea fick det bli som tröst. Nu har vi inte varit där på ett bra tag, typ sen i mars, och det fanns mycket roligt att kolla in.
Deras utemöbler eller hela avdelningen kan få mig att gå igång. Jag vill ha ett uterum NU!
Letade även efter kalaspresent till nästa vecka då sonen ska till Linus på 11-års kalas. Det önskades trollerilåda, men det var inte så lätt att köpa. Ska kolla vidare.
Rubriken ska tolkas att vi håller på att kolla var vi ska sova på väg upp till Piteå på semestern. Vi har enats om att stanna två nätter i Sundsvall upp och kanske en natt i Örnsköldsvik på väg ner. Vi har inte varit i dessa trakter innan och tänkte titta på saker på vägen.
Det finns ett konditori som är med i Konditori-boken, med 50-tals inredning som ligger vid nån gammal bro, som vi av en händelse, måste åka förbi.
Kanske bäst att slå en signal så det är öppet...
Sen finns det en massa tåg-relaterade saker också som vi, tyvärr, kommer också att besöka. Olika intressen inom denna lilla familj, som det kanske har framgått tidigare.

Inga kommentarer: