måndag 11 maj 2009

Ny veckans bok

I morse var jag trött. Jag kom inte på att förra boken var utläst och inställd i bokhyllan förrän jag stod på perrongen och väntade på tåget.
När jag kom hem letade jag fram denna veckans bok: Inte han! av Sheila O´Flanagan. Samma som skrev Luftslott, som jag läste för ett tag sen. Jag gillar irländska författarinnor. De är ofta roliga och så kan man känna igen sig.

Förra veckans bok var lika spännande som vanligt. Unni Lindell är duktig på att behålla spänningen till slutet. Då är det inte den man trodde att det skulle vara som är mördaren. Det gillar jag.

Nu har Galen i garns maj-mönster kommit. Denna gång var det två projekt, båda pulsvärmare
som skulle stickas. Det ena mönstret med pärlor och det andra med flätor.
Jag har ännu inte stickat klart Stickamera-pulsvärmarna så de nya får vänta ett litet tag.

Inga kommentarer: