lördag 15 oktober 2011

Cyklamen-halsduken klar

Jag gjorde inte klart halsduken igår. Jag somnade. Tidigt. Strax efter 8...
Men jag gjorde klart den i morse istället, när jag såg på Nyhetsmorgon...
Innan det var dags för TV på morgonen, satt jag med tidningen 101 nya idéer.
Ingen annan var vaken. Det var helt tyst i huset. En kopp te och en skål med clementiner.
Kan det vara bättre?!
Jag blir så insprirerad av att läsa sådana tidningar. Vill nästan gå ut i skogen för att samla fina löv, stenar, mossa eller vad som helst...Bara för att få pyssla lite.
Som tur är, så finns det en hel del på mitt rum, i lådor, på hyllor, överallt...
Men jag kom inte längre än att bli inspirerad. Just nu i alla fall.
Jag stickade ju klart halsduken och fortsatte med den andra.
Vi har varit nere i centrum för att försöka göra av med lite pengar.
Sonen behövde en fleecetröja, fanns inte i hans storlek eller någon som han skulle kunna tänkas godkänna...
Jag behöver höstskor. Tydligen behöver jag först nya fötter, för inga skor passade mina fötter.
Men det finns fler skoaffärer, så någonstans kanske det finns skor till ankfötter...Kanske i Göteborg, dit jag ska nästa vecka...?
Så de pengar som gick åt idag, var till mat och inget roligt...Kanske bättre lycka i morgon?
Det finns ju en mässa som pågår i Älvsjö, där man säkert kan bli av med pengar, till att börja med i entrén..

1 kommentar:

Anette sa...

Det finns inte många fördelar med att sitta i rullstol, men en är att man slipper använda skor. Jag äger bara ett par sandaler till sommaren, på vintern går det utmärkt med raggsockar.