onsdag 5 oktober 2011

Små, små sockor

Förra veckan dök det ner en Miniatyrvärlden i min brevlåda.
Det kommer tre utgåvor per år.
Fast jag nästan lagt ner min miniatyrfanatism, är det lite mysigt att öppna den och se vad som hänt i miniatyrvärlden sen sist.
Det bästa är att man kan kombinera sin miniatyrfanatism och sticknördighet i ett par miniatyrraggsockor.
Kanske ska plocka fram mina miniatyrstickor, dvs extra tunna, storlek 0.8 och mitt entrådiga ullgarn.
Jag håller på, dock inte aktivt, med ett gatustånd där det ska säljas stickade saker och garn och där fattas det just raggsockor. Och lite till...
Het gryta är det som tillagas just nu för att ätas till middag. Het, alltså varm, inte kryddstark står just och puttrar på plattan, potatisen har precis börjat komma upp i temperatur.

Inga kommentarer: