fredag 14 oktober 2011

Raksträcka

Nu har det hänt igen!
Jag påbörjade en ny halsduk igår, för att jag inte orkade hålla räkningen på vändningarna.
Undrar om den någonsin blir klar...? Jo, det blir den säkert...När vet man inte förrän efteråt...
Men så tänker jag på det där med Hjälpstickan och Garntjänst och inser att det är bättre att få iväg lite mer, så de skickar garn till Hjälpstickan, så det kommer mera garn att sticka mer åt Hjälpstickan...
Jag klarar mig ett tag till med det garnet jag har. Men det finns ju fler...
Så ja, jag stickar en ny halsduk till Hjälpstickan...
Om jag inte somnar alltför tidigt ikväll kanske den är klar snart.

I morgon ska maken på hockey och middag, så sonen och jag är ensamma. Eller rättare sagt, jag kommer att vara ensam och sonen på sitt rum skypande med sin kompis Flippen.
Ganska skönt, faktiskt.
Men det sa jag inte! Jag kommer att förneka allt!
Nu luktar det gott av vitlök och potatisgratäng...

Inga kommentarer: