tisdag 25 december 2012

Dagen efter dopparedagen




Att gå på julotta kändes igår som möjligt. Sonen ska bevista en julgudstjänst på väg mot konfirmationen.
När klockan ringde vid 6-tiden, ändrades känslan. Lägg därtill att det snöar ymnigt.



Vi kom till kyrkan i god tid.
Det är mäktigt att sjunga julsånger i kyrkan, speciellt en tidig juldagsmorgon.
Frukosten jag åt när vi kom hem, när de andra i familjen gick och la sig igen, smakade väldigt gott.



Maken testade sin julklapp, Tassimo kaffemaskin. Den fick godkänt.



Jag stickar min julklappsstickning, till mig själv, iklädd mina julklappar, tofflor och pyjamasbyxor.
Nu ska jag bara lösa problemet med att jag saknar strumpstickor nr 5, i vilket material som helst.
Jag får leta i morgon, när jag ska ut och shoppa.
Idag ska jag inte göra så mycket, kanske spela spel och äta lite.
God fortsättning!

Inga kommentarer: