fredag 14 december 2012

Jag läser, alltså finns jag

Jag har en bok i väskan när jag åker till och från jobbet.
Speciellt med sådant här tågväder, behöver man förströelse i mängd och parti.
Sista jouren, av Karin Wahlberg är den första boken i serien om Claes Claesson, polis.
Jag har läst senare böcker i serien, men lyckades få tag på den första, så man vet hur allt började...
Den är bra, men jag kanske inte alltid är så koncentrerad när jag sitter på tåget. Det går framåt i alla fall.
Idag ska maken ha julfest på jobbet så snoriga sonen och jag ska åter äta själva.
Vad, ska vi fundera på under dagen.
Jag stickade inget igår. Har lite ont i armarna efter all snöskottning. Ganska skönt att bara inta horisontalläge i soffan...
Jag funderar på olika nya projekt, men har inte bestämt mig ännu. Kanske ska jags ticka klart pågående mössa innan jag gör allvar av planerna.

Inga kommentarer: