söndag 30 december 2012

Dags för en sammanfattning av 2012

Jaha, så var året nästan slut.
Vad har jag gjort detta året? Det kan man undra...
Men vad jag kan se i den här bloggen så har jag stickat och virkat så det står härliga till:
1 babymössa och halsduk
13 Pyttipannor
6 mössor
22 halsdukar och kragar
7 koftor, tunikor, tröjor
1 par tofflor
1 julstrumpa
1 par strumpor
3 par muddar och vantar
1 väska
samt läst 17 böcker.
Just det senaste kanske inte är så mycklet att skryta med, men det blir så ibland.
Jag är humörmänniska och måste känna för att kunna göra vissa saker, som t ex läsa.
Jag har börjat lyssna på poddar på väg till och från jobbet, vilket till en del har ersatt läsandet.
Men jag har precis tagit fram en bok, som ska läsas på resten av jullovet.

Jag har varit i Tallinn och New York, samt i Nässjö, Jönköping med omnejd, Örebro och Eskilstuna. Borås och Göteborg och hela västkusten samt Värmland. Och en tur till Piteå i somras...
Att resa är att leva, så jag planerar nästa resa till Falun i slutet av februari med Bubbi, min vapendragare. Då ska vi hälsa på gammal vän, vilket ska bli kul, som alltid.

Min make har fyllt jämt. Jag har fyllt ojämnt och sonen har blivit fjortis.
Jag har blivit faster, alldeles nyss, vilket jag uppskattar mycket.

Jag har, efter att bara ha gått upp och upp, genomfört en gastric by pass-operation, vilket jag inte talat om tidigare här. Denna operation har hjälpt mig att komma tillbaka till mig själv, 40 kg lättare sedan i februari.
Jag mår bättre än någonsin och är så tacksam för denna hjälp. Det var inget första handsval att göra det här, men jag är glad att jag gjorde det. Det är ingen quickfix till ett smalare liv, utan hela livet får istället ändras så att det passar mig nu och resten av livet.
Jag har skänkt alla förstora kläder till Erikshjälpen som sedan säljer till förmån för Stadsmissionen i Stockholm, vilket också känns bra. Om ni bara visste hur mycket kläder som rensats ut från det här hemmet det senaste året... Man vet inte hur mycket kläder, skor och jackor man har förrän man börjar leta efter något att ta på sig och inget passar...

Jag har träffat en hel del vänner under året, men det finns också vänner som inte hunnits med av olika själ. Det ska jag bättra på tills nästa årsredovisning. Nu kanske inte allt beror på mig, men jag kan bara ändra på mig själv...

När det gäller nästa år, så vet jag inte vad jag ska önska.
Jag har det mesta och är ganska nöjd med hur det är, men kanske att jag ska hinna med lite mer träning, så mina stackars axlar som är lite onda, mår bättre.
Kanske inte ska sticka riktigt lika mycket, men det är svårare att önska.
 Kanske ska önska att jag kunde skänka mer åt Hjälpstickan, än vad som hunnits med i år, även om jag tror att jag har fått iväg ett antal kassar med stickade saker. Men det går stick i stäv mot tidigare önskning....

Nu kommer snart våra vänner från Karlstad som vi ska fira nyår med.




Gott Nytt År!

5 kommentarer:

maja sa...

Tänk vad mycket som hinner hända på ett år, när man ser det nerskrivet. Tänk på att när ni åker till Falun så är ju jag i närheten. Åker ni bil så åker ni förbi mig. Ha ett gott slut och ett gott nytt år :) Maja

Hugomamma sa...

Det tänkte jag inte på... Men vi åker tåg.
Jag kommer gärna upp till dig en annan gång.
Gott nytt år till er!

Hugomamma sa...

Just det, jag var i Gävle en sväng också... Med Maja

Ingrid - Inola sa...

God fortsättning på det nya året och tack för all stick-inspiration under 2012! Jag ska också börja föra lite statistik över det jag stickar tror jag, kul att kunna göra en sammanfattning så här vid årsskiftet. En produktiv sista vecka på förra året fick jag i alla fall när jag färdigställde inte mindre än FEM pyttipannor - maken till kul stickprojekt!

Hugomamma sa...

Fem Pyttar! Inte illa! Lycka till med det nya året.