lördag 8 december 2012

Födelsedagskalas




Sonen fyller 14 år på tisdag men vi ska ha kalas idag för morföräldrar och morbror och moster.
Jag har alltid bakat och haft mig till hans kalas förr. Nu kände jag att det inte gjorde något om vi köpte tårta mm.
Av en händelse, frågade jag sonen om han ville ha köpt eller hembakad tårta. Som tur är, så valde han köpetårta. Grön prinsesstårta med på påskriften Hugo 14 år.
Så klart har jag köpt andra vanliga kalasattribut som frukt och nonstop. Nu finns inte bara gamla vanliga nonstop, utan också med mjölkchoklad i.



Jag föredrar den vanliga, till vänster. Den andra är sötare.
Men båda är mycket godare än M&M. Även om deras shop i New York inte går av för hackor...



Nu är den nya halsduken klar och fotograferad.



Artesania Evita från Katja. Inköpt i Tallinn i somras.
Ullgarn med fuskpälsduttar.
100 g. Stickor 15.
Tar en kväll, max!
Kanske inte så lång men tjockleken gör att det blir varmt ändå.
Trevlig lördag! Det ska vi ha...

3 kommentarer:

Ewa sa...

Jättekul att se halsduken färdig,
så ovanlig!

Anonym sa...

Halsduken blev häftig! Gratulera 14-åringen!KramT

Hugomamma sa...

Tack kära ni för tillropen. Sone är ingen fjortis förrän på tisdag, men jag kan gratta ändå ....;-)