måndag 11 oktober 2010

Den som är uppmärksam...

...Ser att jag redan har fäst alla de fyrtioen trådarna som förut hängde ut från sockan.
Här är också en bild på de sockor jag håller på med. Och visst är de tagna från boken av Johanna Wallin, Sticka småvarmt.
Jag kommer precis från en promenad med vännen C. Vi har tagit en rejäl pratpromenad.
Fast vi bor så nära varandra, så ses vi inte så ofta. Det som är bra, är att vi ska börja jobba på samma ställe i december. Då kan vi ses varje dag. Undrar om man orkar träffas hemma då???
Men en promenad är skönt att komma ut på, så det kanske blir så ändå. Eller så går vi friskvårdspromenad under arbetstid...
Jag sydde ihop min kofta igår, men har inte plockat upp för framkanter eller halslinning. Kanske sker det idag...
Varför är det sista så svårt att få till? Man vill ju börja använda koftan så snart som möjligt.

2 kommentarer:

maja sa...

Smart att fästa alla trådarna redan nu, det är ju så tråkigt sedan när allt annat är klart, och vet du vad jag har fäst alla trådarna på baby koftan allt eftersom styckena blivit klara, för det är massor av trådar då man byter färg hela tiden. Fasiken vad smarta vi är.

Hugomamma sa...

Visst är vi!:-)