tisdag 5 oktober 2010

Jag kunde inte låta bli

Jag vägde den färdiga ärmen till den lila koftan. Jag kommer inte att kunna sticka klart om jag inte åker och köper till åtminstone ett nystan...
Som av en händelse, så fick jag tag på samma färgbad som de andra. Jag köpte två nystan, så att det säkert räcker.
Men så fanns det en korg där de säljer ut ett jättemjukt ullgarn, det lila melerade, som säkert kan bli en skön mössa...Två nystan fick följa med hem.
Jag vet att det syns fyra svarta nystan och ja, de var också på rea...Det finns säkert ett alldeles eget projekt som passar dessa. Måste jag bestämma det nu?
Annars har jag suttit på Huddinge sjukhus och fått sprutor mot hund och katt. Då fick jag sitta och läsa min bok i en halvtimme, utan att störas. Underbart!

2 kommentarer:

maja sa...

det är så att -plötsligt händer det..garnerna bara ska hem, inte kan de ligga kvar i affären heller :)

Hugomamma sa...

Nej, det är så mörkt i affären på natten...