lördag 2 oktober 2010

Miljövänlig resa

I morse cyklade jag ner till stationen. Det var bara 1,5 grader varmt, om man nu kan kalla det varmt...
Åkte sen pendeltåg till Upplands väsby för att där byta till Upptåget till Uppsala.
I Uppsala satt Maja och väntade på mig.
Vi började med en fika i morgonsolen på Konditori Fågelsång. En kopp te och en delsbo-bulle. Inte illa!
Sen tog vi en promenad genom staden till en hobbyaffär, där Maja påbörjade shoppingen med att köpa bjällror till leksaker...
Vägg i vägg med den affären ligger Yll och Tyll.
Här finns det så mycket garn att det kan vara svårt att bestämma sig. Men till slut hittade jag något som fick följa med hem.
Det jeansblåa garnet är sockgarn. Sen det rödmelerade är en silkeblandning, jätte mjukt. Och så köpte jag ett kit med mönster och garn till en mössa; Karin i röd svart ull.
Man måste äta ibland och vi hittade en restaurang där man kunde plocka ihop sin egen sallad. Jättegott med ett glas rött vin. Det är ju i alla fall lördag...
Sen råkade jag hitta en grön väska...
Jag har faktiskt letat efter en ny väska, för den jag har är ganska sliten.
Och så fick en lila tunika följa med hem från Kapp-Ahl.
Det var lite kaotiskt när vi skulle hem. Majas tåg bytte plötsligt perrong så det var bara att ta sig ner och sen upp igen.
Och när jag kom till Upplands väsby, var pendeltåget först tretton minuter sen och sen gick en dörr sönder och tåget togs ur trafik på centralen. Men hem kom jag så småning om...
Maken och sonen har varit på egna äventyr idag. Maken fotograferade och sonen åkte tunnelbana. Hur kul det nu kan vara?!

4 kommentarer:

maja sa...

Mycket trevligare att klappa garner än fota och åka tunnelbana :) men smaken är ju som sagt som baken, pappa tyckte ju att springa på garnaffärer var konstigt

Minimax sa...

Jättesnygg väska...och rödmelerat garn!

Hugomamma sa...

Minimax: Jaha, är detta ett sätt att tala om att du vill ha det röda garnet??? :-) Men då måste du använda mössan, om jag stickar en sådan...

Ewa sa...

Är allergisk mot mössor !
Bara så du vet...:)

Men garnet är snyggt!