tisdag 19 oktober 2010

Som ett bi

Idag kom det ett tjockt kuvert i internposten. Det var från snälla C på ett annat kontor som skänkte mig denna bok;
Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt av Lene Holme Samsöe.
C hade två, så jag fick en som tack för dragkedjor som hon fick av mig. Bra byte.
Jag har påbörjat, och repat upp, en cirkelkofta som finns i denna boken. Kanske ska jag passa på att starta en sådan igen...Eller någon av de andra väldigt fina sakerna.
Men först ska jag sticka klart min halsduk.

Sen så är jag arg som ett bi. Igår hämtade jag ut allergitabletter till sonen.
Jag kommer hem och maken upptäcker att de går ut i februari. Då har inte allergisäsongen startat, men vi behöver alltid ha hemma, om han får reaktion från nötter.
När jag idag går tillbaka, utan att ha öppnat paketet, säger de bara att de av princip inte tar tillbaka något som inte går ut mindre än tre månader framåt.
Så vi kommer alltså att sitta med ca 80 st tabletter som gått ut.
Hon, som jag pratade med, tyckte inte jag skulle hämta ut om jag inte behövde tabletterna, men vi behöver ha hemma. Så när säsongen startar, så måste jag slänga dem jag har hemma. Är detta klokt?
Inte ekonomiskt för oss i alla fall.
Så nu; Apoteket Hjärta, som ska vara så vänliga och allt, inte en gång till kommer jag att handla hos er.
Och hädanefter så kommer jag att kräva att få titta på alla förpackningars bästföre-tider innan jag tar emot dem.
Det är nämligen andra gången detta apotek prackar på oss nästan utgångna tabletter.
Det är tur att marknaden är avreglerad och något som liknar service kanske kommer även till denna bransch. Det har inte varit så mycket av den varan, när det var monopol. Dessutom tar det alltid lång tid.
De apotekare som känner sig orättvist behandlade och inte jobbar i Huddinge centrum, behöver inte ta åt sig åt mitt uppretade inlägg.
Jag vet att det finns sådana som är bra på service, men jag träffade inte på någon idag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Helen
Det var så lite, det är jag som ska tacka för alla fina dragkedjor som jag fick av dig.
Håller för övrigt med dig till fullo angående apoteket, surpuppor.
Tack för tipset angående bloggen, mycket bättre än det förra jag hade.