måndag 15 november 2010

Blött, blött, blött

I morse var jag glad för min nya jacka, som jag köpte igår. Det har ösregnat hela dagen!
Men det var ingen Everest jacka, det var en McKinley. Inte för att det spelar någon roll...Den här cerise är det...Som tur är, så är den vattentät och varm. Så jag höll mig torr och varm.
Jag har idag ätit lunch med väninnan från Dublin, som var hemma på ett kort besök. Kanske åker jag och sonen till henne på sportlovet nästa termin.

Nu när jag har virkat ett gäng mössor, tyckte jag att det var dags för att sticka en...
En "Karin Kurbitsmössa" i svart fabel och rödmelerad tysk boll, vad det nu heter...Jag köpte satsen när jag var i Uppsala tillsammans med Maja.
Det är lite kul att sticka mönsterstickning med färger. Det var ett tag sen...Bara man håller garnet på samma sida hela tiden, så det inte snor ihop sig, så går det bra.
Sonen är fortfarande snorig och febrig, så han har varit hemma idag. Jag gick hem lite tidigare och då önskade han sig Päronsplit-glass. Den ömma modern gick naturligtvis och inhandlade sagda glass.
Men han är inte sönder-curlad, som de där i TV-programmet ikväll.
Är det någon som missat detta hemska program, kan man titta kl. 20 i SVT ett.
Och är det någon som kör 6 mil enkel väg för att lämna frukostmat till sitt barn, som flyttat hemifrån, så bör ni söka hjälp! Det kan inte vara så...

2 kommentarer:

maja sa...

Jackan ser jätte snygg ut, skulle ha behövt en sådan idag jag med. Ska bli roligt att se hur mössan blir

4U2 sa...

Mina barn lärde sig tidigt att laga sin egen frukost bl.a. Senare har de kunnat ta hand om sig själva riktigt bra, ingen av de har t.ex gått på fritids och ändå hade vi väldigt dumma arbetstider maken och jag på den tiden.