söndag 14 november 2010

Grattis alla pappor!

Jag ringde till min fader i morse, för att "gratulera" honom på fars dag. Min moder svarade och frågade samtidigt om vi ville komma och fika. Det var ju så länge sedan...
Det var inte planerat för dagen, trots farsdag. Men den goda dottern säger, jo, det kan vi väl göra. Vi bestämmer att vi ska dyka upp vid ett-tiden.
När jag sen ropar ner sonen för att han ska ta hand om Morgan, the hairy hamster, säger han bara; jag har ont i halsen. Han ser lite lagom glansig ut i ögonen och jag tar upp luren och ringer igen till föräldrarna.
Sonen är sjuk, vi kan inte komma...Så jag får prata med min fader och beklaga att det inte blir fika idag heller....
Men vi måste köpa vinterskor till sonen, så vi måste dra ut honom i alla fall.
Vi tar oss, som alla andra, till Forum Nacka. Vi hittar skor till sonen och en jacka, av en händelse, till mig.
En ceris Everest blev det, med avtagbart fleecefoder.
Oj, då måste jag sticka nya vantar, halsduk och mössa...Oj då!
På hemvägen åkte vi in för att köpa mjölk på BEA i Enskede. En underbar affär med en undervåning med det mesta man kan önska sig.
Som det här t ex
Skinnsulor till mockasiner, där man ska sticka själva strumpdelen och sy på sulorna. Jag har aldrig tidigare sett något sådant och tyvärr var sulorna för små, för barn, bara....Men kul att se! Undrar om de säljer massor av den varan? Men nu vet alla tilltänkta mockasin-stickare, var sulorna finns.
Igår fick jag till slut till det med en mössa. Lite åttiotals-nostalgi....
Med de två blommorna på så blev den nästan lite hipp. Kanske ska behålla den, nu när den nya jackan är ceris...

Inga kommentarer: